Anasayfa        Hakkımızda        Ürünler        İletişim

 

 

 

          ÜRÜNLER

Fren Sistemleri

Sistem; ana silindir, booster, kampana fren, disk fren, hidrolik boru bağlantıları, valfler ve bazı özel ilave elektronik sistemlerinden meydana gelmiştir. Frenleme, fren balatalarının aracın diskine ve kampanasına uyguladığı sürtünme kuvveti sayesinde gerçekleşir.

Fren Diski

Hidrolik fren sistemlerinde tekerlerdeki fren tablasına takılır. Merkez pompasından gelen hidrolik basınç, fren diskindeki pistonları etkileyerek fren pabuçlarını açar ve frenleme için kampana iç yüzeyine temas ettirir.

Kampana Fren Sistemi

Tabla üzerine yerleştirilen her iki pabuç, tekerlek silindiri tarafından hareket ettirilir ve balatalarla kampana arasında sürtünme kuvvetinin oluşmasına neden olur. Sistem, el fren sisteminin komponentlerini de içerir.

Servo Fren

Sistem basınçlandırılmış fren hidroliğini ön ve arka fren sistemlerine dağıtır. Sürücü tarafından uygulanan pedal kuvveti booster vasıtasıyla arttırılır ve basınçlandırılmış fren hidroliği ana silindir tarafından sisteme dağıtılır.

Disk Fren Sistemi

Disk frenler, modern araçlar için her geçen gün önem kazanmaktadır. En büyük avantajları arasında güvenilirliği ve düzgün bir frenleme etkisinin olmasıdır.

Basınç artışıyla beraber piston disk yönünde hareket ettirilir. Bu, iç pabucun dönmekte olan diske doğru hareketini sağlar. Basınç artışı devam ettiği için gövdede zıt yönde hareket ettirilir ve dış pabucun diske doğru hareket etmesine neden olur.

Kampanalarda Görülen Problemler

Fren sistemleri programlı ve düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir. Bu kontroller bize kilometreye düşen yakıt miktarının azalmasını sağladığı gibi yolda arızalanma,zaman kaybetme ve ilave tamir mastrafları gibi riskleri ortadan kaldırır.

Çatlamış Kampanalar

• Aşırı ızınma ve soğumma kampananın balata yüzeyinin duvarları boyunca çatlamalara sebep olabilir.
• Tekrar eden çatlama problemleri, belirli uygulamalar için kamana ve fren sisteminin yetersiz ve uyumsuz olduğunu gösterir.
• Şayet fren kampanası ve fren sistemi kontrol edilip bir hata görülmmiş ise tekrar eden çatlamalar aracı yöneten şöförün ihmal yada hatalı olduğunu gösterir.
• Fren sistemi kontrol edilirken fren balatasının aşınmasının aracı üreten firmanın verdiği değerlere uygun olup omadığı kontrol edilmelidir. Balatanın radyüsü kampananın radyüsüne (dairesine) uygun olmalıdır. Böyle olmadığı taktirde balatada eşit olmayan aşınmalar meydana gelecek ve balata çok kısa ömürlü olacaktır. Aynı zamanda aşırı ısınmalar kampananın çatlamasına da sebep olacaktır.

İnce Isı Çatlağı

• Fren baltasının çalıştığı yüzeyde saç teline benzer ince çatlaklar halinde görülür. Bu sürekli ısınıp soğuyan kampanalarda görülen bir durumdur.
• Bu inde ısı çatlakları frenleme performansını bozmaz. Fakat devamlı kontrol altında olmalıdır. Şayet çatlaklar derinleşmiş ise kampana değiştirilmelidir.

Oval Kampanalar

• Balata çalışma yüzeyinde ayrı noktalarda kampana çapındaki sapmalar fren balatasının bir tarafında daha fazla aşınmaya sebep olur.
• Bu durumdaki kampanalar tornaya doğru olarak bağlanıp maximum balata çapı ölçüsünü geçmemek şartıyla düzeltilmelidir. Eğer bu çap geçiliyorsa kampana değiştirilmelidir.

Yağlanmış Kampanalar

• Kontrol edildiğinde fren sisteminde ve kompana yüzeylerinde renksiz benekler görülüyorsa bu freen sisteminde gres veya yağ kaçağı olduğunu gösterir.
• Fren kamının (Eksantriği) yanlış yağlanması veya yağlama sisteminde meydana gelen hatadan dolayı fren sisteminde istenmeyen yağlanmalar olur.
• Bu problemi çözmek için önce gres veya yağ kaçağının yerini bulup tamir etmek, sistemi iyice temizlemek gerekir. Eğer balata yağa boğulmuş ise balata değiştirilir.

Derin çizilmiş Kampanalar

• Bu problem balatanın aşırı ısınması ve kampanada frenleme yüzeyinde derin çizgiler olarak görülür. *Şayet bu çizgiler az ise kampananın çizilmiş bölgelerinden toleranslar içinde talaş alınarak düzeltilebilir.
• Şayet bu çizgiler az ve balata çapı kullanılabilir toleranslarda ise sadece balata değiştirilebilir.
• Fren sistemindeki aşındırıcı metaryelin miktarını kontrol edip buna doğru bir karar vermek gerekir. Gerekiyorsa balata ve kampana değiştirilmelidir.

Parlamış Kampanalar

• Frenleme yüzeyi ayna gibi parlak olan kampanalardır. Bu durum parlak yüzeylerin 80 veya 100 kum zımparayla zımparalanması sonucu düzeltilebilir.
• Şayet bu durum tekrar ediyorsa balatanın aşınması kontrol edilir.

Isıdan Meydana Gelen Benekli Kampanalar

• Frenleme yüzeyinde az kabarmış (yükselmiş) koyulaşmış benekler şeklinde görülür. Bununla beraber istenmeyen düzensiz aşınmalara sebep olur. Frene basıldığında pedal ayağın altında oynar ve frenleme esnasında frenden ses gelebilir.
• Bu durumu düzeltmek için kampananın bu yüzeylerini tornada almamız gerekir veya taşlanmayla düzeltebiliriz. Şayet bu şekilde sert noktaları yok edemiyorsak kampana değiştirilmelidir.
• Maksimum frenleme etkisini ayarlamak gerekiyorsa balatanın düzensiz aşınma durumu kontrol edilmeli gerekiyorsa yeni balata kullanılmalıdır.

Fren Kampanası ve Fren Diskini Daha Uzun Süre Kullanmak İçin Tavsiyeler

Kampana veya disk payroya takılırken aşırı bir güç kullanımı gerektiğinde karşılıklı parçalarda bir deformasyon meydana gelebilir. Bunun mutlaka nedeni bulunup bu durum düzeltilmelidir.

Frenleme esnasında fren kampana ve diskini frenlemeden meydana gelebilecek aşırı yüklere maruz bırakmamak için tekerlek rulmanlarını uygun ve doğru bir şekilde yerleştirmek gerekir.

Fren kampana ve balatalarını belli aralıklarla kontrol etmek gerekir.

Balata ve kampana arasındaki mesafenin ayarsızlığı balata ve kampanın ısınmasına sebep olur ve yakıt tüketimini arttırır. Bu durum önlenmelidir.

Kampanalar sıcak iken park freni (el freni) kullanılmamalıdır. Kampananın soğumasına izin verilmelidir. Aksi halde kampana çatlıyabilir.

Fren Kampanası Ne Zaman Değiştirilmelidir?

Bir fren kampanasının emniyetli bir şekilde kullanılması (çalışması) çeşitli faktörlere bağlıdır. Fren kampanalarının ömrünü belirleyen şartlar aşağıda listelenmiştir.

Aşşağıda gösterilen şartlar oluşturduğunda kampananın değiştirlmesi gerekir.

1- Balata çapı maximum ölçüye ulaşan kampanalar
2- Aşırı ısınmaya maruz kalmış kampanalar
3- Çatlak tespit edilen kampanalar
4- İçinde sert benekler meydana gelen kampanalar
5- Bijon delikleri yıpranmış veya büyümüş kampanalar
6- Balata yüzeyinde derin çizgiler olan kampanalar
7- Frenlemede aşırı ısıya uyol açabilek hatalı kampanalar
8- Kontrolde eğrilik ve çarpıklık tespit edilmiş kampanalar
9- Uygun frenleme balansı ve etkisi alabilmemk için fren kampanaları çift olarak
değiştirilmelidir

 

 

 

 

 

 

 

Copyright ©2006 Mastarmetalurji.com.tr

Anasayfa        Hakkımızda        Ürünler        İletişim

hermes replica handbags, celine outlet online, replica designer handbags, canada goose outlet online, Canada Goose Online Outlet Cheap Discount Canada Goose Canada Goose real louis vuitton online Moncler Homme Nouveau replica coach Shop Canada Goose www.cvcargo.net hermes replica celine outlet prada replica bags canada goose victoria parka celine bags outlet canada goose Coats sale prada bags replica hermes men belt replica